Ocena:
oceń

rozmiar czcionki

|

|

|

|

Co przedszkolak musi umieć nim pójdzie do szkoły

Jeśli nasz pięciolatek pójdzie do punktu przedszkolnego, gdzie spędzać będzie 15 godzin tygodniowo, to  pięć godzin nauczyciel przeznaczy na swobodne zabawy dzieci, drugie pięć godzin na zajęcia na powietrzu i naukę, a pozostały czas wykorzysta wedle uznania. To, plus odpowiedni kontakt rodziców z dzieckiem wystarczy, by idąc do szkoły umiało, co należy.

22 umiejętności, które podajemy, a które dziecko powinno posiadać zanim pójdzie do szkoły, sprawi, że poczuje się pewnie!

Fot. iStockphoto

22 umiejętności, które podajemy, a które dziecko powinno posiadać zanim pójdzie do szkoły, sprawi, że poczuje się pewnie!

 

- Wiedzieć jak należy się zachować podczas rozmaitych uroczystości (koncert, spektakl w teatrze, wystawa…), odgrywać zainscenizowane role, posługiwać się gestem, mimiką, rekwizytami, uczestniczyć w zajęciach muzycznych, dziecięcych tańcach
 

- Znać piosenki, rozróżniać rytm, tempo i wysokość dźwięku, tworzyć własną muzykę wykorzystując np. bębenki albo cymbałki, słuchać muzyki w skupieniu i próbować ją interpretować
 

- Malować, posługiwać się pojęciami związanymi z barwą, formą, strukturą, być zaciekawionym architekturą, zielenią, rzeźbą
 

- Budować z klocków, tworzyć własne kompozycje z różnych materiałów, interesować się rozmaitymi narzędziami, sprzętami wykorzystywanymi w domu i tym, jak działają
 

- Nazywać rozmaite zjawiska pogodowe, wiedzieć że pogoda bywa nieprzewidywalna, czasem niesie zagrożenie
 

- Znać rośliny i zwierzęta żyjące w różnych środowiskach
 

- Liczyć, dodawać i odejmować, pomagając sobie liczeniem na palcach, posługiwać się liczebnikami porządkowymi, rozróżniać prawą i lewą stronę, określać kierunki, położenie, znać stałe następstwo dni i nocy, pór roku, dni tygodnia, miesięcy
 

- Określić kierunki oraz miejsca na kartce papieru, rozumieć polecenia typu: narysuj kółko w lewym górnym rogu kartki, narysuj szlaczek, zaczynając od lewej strony kartki; zapamiętywać obrazki
 

- Rysować, malować, wycinać, mieć koordynację wzrokowo-słuchową, która pozwoli rozpocząć naukę pisania i czytania, interesować się pisaniem i czytaniem
 

- Słuchać w skupieniu np. opowiadań, baśni i rozmawiać o nich
 

- Układać zdania, dzielić je na wyrazy, wyrazy na sylaby i głoski, odczytywać proste informacje z rysunków, rozpoznawać symbole, znaki
 

- Znać imiona, nazwiska i zawody bliskich, nazwę swojej miejscowości i kraju, ważniejsze instytucje, ważne społecznie zawody (np. lekarz, strażak, policjant itd.), nazywać stolicę, godło i flagę państwową, znać polski hymn i wiedzieć, że Polska należy do Unii Europejskiej;
 

- Wiedzieć, ze wszyscy ludzie mają równe prawa

(w oparciu o zapisy podstawy programowej – www.men.gov.pl)

 

Strona: 1 2
Oceń artykuł:
nie lubię lubię to | Bądź pierwszym który to lubi.

Komentarze

  • martynka002 | 15-01-2015 17:55:39

    teraz troche dużo wymagaja od takiego przedszkolaka , wczesniej mial czas na zabawe , dluzej mogl nacieszyc sie dziecinstwem.

Poczytaj również

Zobacz więcej na temat: rysowanie, relacje z rówieśnikami, przedszkole, nauka

Co sądzisz o tym, by każda kobieta mogła zażądać porodu w drodze cesarskiego cięcia?



Zobacz wyniki ankiety, skomentuj