Wykupiliśmy wczasy za granicą. Niestety, warunki w hotelu były zdecydowanie gorsze niż oferta, którą przedstawiło nam biuro podróży. Gdzie złożyć skargę i jak udokumentować swoje racje? Czy dokumentacja fotograficzna wystarczy, czy trzeba powoływać świadków?
Jeżeli w trakcie urlopu okaże się, że w rzeczywistości warunki odbiegają od tych przedstawionych w umowie, to w pierwszej kolejności powinniśmy zawiadomić o tym pilota lub rezydenta wycieczki. Powinniśmy złożyć takie zawiadomienie na piśmie i dopilnować, aby potwierdzono nam również na piśmie zgłoszenie tego zawiadomienia.
Niezależnie od zawiadomienia, klient może złożyć organizatorowi turystyki reklamację zawierającą wskazanie uchybienia w sposobie wykonania umowy oraz określenie swojego żądania, w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia zakończenia imprezy. Aby reklamacja była uzasadniona warto zadbać o to, aby np.: zrobić zdjęcia hotelu, który swoim standardem odbiega od tego w którym mieliśmy przebywać. W reklamacji powinny znajdować się konkretne żądania np. świadczenia zamiennego, obniżenia ceny usługi, odszkodowania czy zadośćuczynienia, ponieważ ułatwi to rozstrzygnięcie sprawy w ugodowym trybie.
Jeżeli organizator turystyki nie ustosunkuje się do reklamacji na piśmie, w terminie 30 dni od dnia jej złożenia, a w razie reklamacji złożonej w trakcie trwania imprezy turystycznej w terminie 30 dni od dnia zakończenia imprezy turystycznej, uważa się, że uznał reklamację za uzasadnioną.