Kiedy można zacząć ćwiczyć po cc?

Wysłane przez Aleksa27 

Aleksa27 (offline)

22-01-2014 19:06:40

Aż dziw bierze, że tyle cesarek się wykonuje a nikt nie wie od kiedy można zacząć ćwiczyć eh... szkoda


[link widoczny po zalogowaniu]

[link widoczny po zalogowaniu]

[link widoczny po zalogowaniu]

[link widoczny po zalogowaniu]

angelina_ker (offline)

13-03-2014 07:11:34

To jest bardzo indywidualna sprawa, więc o wiele lepiej jest to konsultować z własnym lekarzem

elkaa (offline)

25-09-2014 08:19:30

Białystok
Na początek

Pierwsze ćwiczenia – wbrew obiegowej opinii - można zacząć wykonywać już na drugi dzień po porodzie, a w przypadku cięcia cesarskiego – tydzień po nim. Należy jednak pamiętać, że ciało kobiety, która niedawno urodziła dziecko, zazwyczaj nie jest jeszcze gotowe do forsownych ćwiczeń i powrotu do tempa sprzed ciąży. Wiele mięśni po porodzie jest osłabionych, część przykurczonych. Zbyt wyczerpujące ćwiczenia mogą być niebezpieczne, doprowadzić do krwawienia, a nawet – nietrzymania moczu w przyszłości.

Dlatego też pierwsza gimnastyka to przede wszystkim delikatne ćwiczenia Kegla oraz mięśni stóp. Przypomnijmy – ćwiczenia Kegla polegają na napinaniu mięśni pochwy, ujścia cewki moczowej i odbytu – w taki sposób, jakby chciało się powstrzymać oddawanie moczu. Można je wykonywać w niemal każdej pozycji – leżąc, stojąc, podczas kąpieli – najlepiej w 4-6 seriach w ciągu dnia. Jeśli jednak po porodzie krocze jest ciągle obolałe, krwawi i drętwieje – lepiej przerwać ćwiczenia i powrócić do nich po jakimś czasie.

Trzeci tydzień po porodzie to dobry czas na rozpoczęcie niewyczerpujących mięśni brzucha – mogą to być tradycyjne brzuszki, nożyce albo po prostu spinanie mięśni brzucha podczas wydechu.

elkaa (offline)

25-09-2014 08:19:56

Białystok
Spacerowanie i pływanie

Zazwyczaj już po okresie połogu (a więc po upływie 6 tygodni od porodu) organizm kobiety wraca do stanu sprzed ciąży. Rany porodowe są zagojone, samopoczucie lepsze, mamy więcej sił i energii. Pozwala to na rozpoczęcie bardziej zaawansowanych ćwiczeń – oczywiście na początku trzeba je wykonywać z umiarem, wsłuchując się we własne ciało. W tym czasie najbardziej polecane są spacerowanie i pływanie.

Jak się okazuje, spacer ma zbawienny wpływ na kobiety zarówno przed porodem, jak i nim. Potwierdziły to badania prowadzone na 900 paniach. Naukowcy wyliczyli, że matki, które spacerowały przez co najmniej pół godziny dziennie w ciągu roku po porodzie, najrzadziej zachowywały nagromadzone podczas ciąży kilogramy.

Pływanie natomiast to sport, który angażuje wiele różnych mięśni – dlatego jest wręcz wskazane dla kobiet, które chcą wrócić do formy po porodzie. Pływać możemy jednak zacząć dopiero, kiedy wygoi się rana krocza lub cięcia cesarskiego. Oprócz żabki czy kraula możemy również maszerować w wodzie, krążyć ramionami i nogami – świetnie wpływa to na kształt sylwetki.

elkaa (offline)

25-09-2014 08:20:25

Białystok
może z dzieckiem?

Coraz więcej klubów fitness i ośrodków sportowych oferuje zajęcia przygotowane specjalnie dla mam z dziećmi w okresie niemowlęcym. Zazwyczaj oparte są one na treningu ogólnorozwojowym z elementami Pilates i są skonstruowane tak, aby mama mogła ćwiczyć w obecności dziecka, a nawet niektóre ćwiczenia wykonywać razem z maluchem. Często dodatkowy element zajęć to masaż niemowlaka – wspomaga on rozwój psychoruchowy maleństwa. Takie ćwiczenia to więc przyjemność i korzyść zarówno dla mamy, jak i dla dziecka. Dodatkowy ich atut to możliwość spotkania innych mam, porozmawiania o bliskich nam sprawach, nawiązania nowych znajomości.

Czas zmian – na lepsze

Chęć powrotu do dobrej formy i zrzucenia zbędnych kilogramów mobilizuje. Nawet mamy, które przed ciążą nie ćwiczyły regularnie, po porodzie pragną szybko wrócić do dawnej sylwetki i właściwego rozmiaru ubrań. Dlatego okres poporodowy to dobry czas na zainteresowanie się sportem czy też aktywnością, która do tej pory była nam zupełnie obca. Wiele mam właśnie dopiero po porodzie zaczyna czynnie uprawiać sport i odkrywa uroki jazdy konnej, tańca czy też wspinaczki skałkowej. Każdy wysiłek fizyczny w okresie poporodowym jest wskazany, a jeśli dodatkowo wiąże się z nim duża przyjemność – to efekty mogą nawet przewyższyć nasze oczekiwania.

Zoe (offline)

26-09-2014 19:37:03

Łódź
Ja bym się chyba nie zdecydowała na to, żey samej zdecydować kiedy mogę ćwiczyć. Najpierw radziłabym konsultację z lekarzem. A potem spacery, zabawa z dzieckiem, moje jakieś pływanie? smiling smiley


Ewcia842 (offline)

09-10-2014 08:29:07

Janów
Trzeci tydzień po porodzie to dobry czas na rozpoczęcie niewyczerpujących mięśni brzucha. Możesz zacząć wcześniej ćwiczyć np ćwiczenia Kegla.
Ale pamiętaj zawsze słuchaj swojego ciała – ono najlepiej „wie”, jakie ćwiczenia i tempo są dla ciebie najbardziej odpowiednie

karolina7 (offline)

27-12-2014 19:44:11

Leszno
Po 6 tygodniach wybrałam się na wizytę kontrolną do mojego ginekologa i na temat ćwiczeń powiedział, że mogę na przejażdkę rowerową się wybrać, na basen ogólnie lekkie ćwiczenia a z siłowni oraz brzuszków kazał zrezygnować przez najbliższe 4 miesiące , bo to jednak była operacja.


30.08.2014

Koala_Koala (offline)

23-02-2015 18:09:32

Warszawa
ja po 6 tygodniach zaczęłam ćwiczyć aerobowe i silowe po tygodniu, brzuszki to chyba po 8 tygodniach i nic mi nie jest
Stwórz osobisty kalendarz ciąży
Chcesz pisać na naszym forum? Załóż konto w 3 minuty i dołącz do nas już dziś!.

Kliknij żeby zalogować

Forum eBobas.pl - Statystyki

Globalne
Wątki: 5055, Posty: 1236227, Użytkownicy: 72401.
Ostatnio dołączył/a Klaudia15.

Statystyki tego forum
Wątki: 45, Posty: 1096.