OSPA

Wysłane przez ryba1548 

ryba1548 (offline)

17-05-2009 21:37:30

B.
OSPA:
jestem zielona w tym temacie a mam podejrzenia co do mojego synka,wiec bardzo prosze o podIelnie sie doświadczeniami oraz opisanie jak to bylo u was/waszych pociech gdzie pojawily sie krostki, jak wygladaly, przebieg choroby, czas trwania i leczenie...


[link widoczny po zalogowaniu]
[link widoczny po zalogowaniu]

jmijeczka (offline)

17-05-2009 21:42:42

Wlkp
ryba wzielam moj medyczny poradnik i tak.
Poczatek ospy w wiekoszci przypadkow rozpoczyna sie od tułwia. Pozniej twarz, ramiona, uda. Czasem na glowie.
Poczatkowo wyglada jak czerwone plamki i grudki. Szybko sie przeksztalcaja w pecherzyki wypelnione plynem.
Smarowanie: Puder plynny najlepiej z anestezyna. Dodatkowo moze pojawic sie temperatura.. zbijac powyzej 38.5 srodkami dla dzieci. Izolowac choergo, unikac wychodzenia z domu itp.

Asiczka (offline)

18-05-2009 14:49:16

....
Moje dziecko nie przeszło jeszcze ospy, ale gdy byłam jeszcze nianią ( dawno temu) u mojego podopiecznego pierwsze krostki wyskoczyły pod pachami i na plecach. Dopiero potem zaczęło wysypywać go na całym ciele... Zaobserwowałam,że krostek było najwięcej w miejscach, gdzie skóra jest najwięcej drażniona przez ubrania... Chłopiec miał wtedy 5 lat, a jego siostra 1,5 roczku.
Zdecydowanie ospa ciężej przebiegała u starszego dziecka...


[link widoczny po zalogowaniu]

[link widoczny po zalogowaniu][link widoczny po zalogowaniu]

ryba1548 (offline)

18-05-2009 22:50:28

B.
u nas to jednak nie ospa,ale chetnie poczytam relacje z tej choroby...co by wiedziec na przyszlosc....


[link widoczny po zalogowaniu]
[link widoczny po zalogowaniu]

Sympatyczna (offline)

27-07-2009 18:29:46