Utworzono: 2010-01-26
Ograniczenie reklamy słodyczy to dobry pomysł
O tym, że trzeba coś zrobić, by dzieci - nawet te kilkuletnie - nie biegały do sklepików szkolnych i przedszkolnych kupować żelki, cukierki, batony, słodkie napoje i chipsy, wiadomo nie od dziś. Dobrych kilka lat temu mówiło się o kampanii przeciw słodyczom w szkolnych sklepikach, o zakazie stawiania w szkołach automatów z coca-colą i batonami, o promocji zdrowego odżywiania.
Kilka tygodni temu pisałam nawet o porozumieniu trzech ministerstw na rzecz zdrowego wychowania dzieci i młodzieży. Czy teraz do akcji włączą się posłowie Platformy Obywatelskiej, i przeforsują ograniczenia reklamowania w telewizji słodyczy i tuczących przekąsek? Jest taka szansa - interpelację w sprawie reklam tych produktów, które są kierowane do dzieci (i emitowane w tzw. pasmach dziecięcych) przygotował jeden z posłów PO, a pomysł spodobał się podobno i w Klubie, i w rządzie. Wiadomo przecież, że dzieci są łatwym łupem przekazów reklamowych.
Jestem za! Słodycze i chipsy szkodzą dzieciom tak samo jak alkohol i papierosy dorosłym. Skoro godzimy się na ograniczenia w reklamowaniu tych ostatnich produktów, bądźmy konsekwentni. Może rodzicom to też da do myślenia, i nie będą łatwo się godzić na kupowanie łakoci w nieograniczonych ilościach.
Listopad 2024 | ||||||
PN | WT | ŚR | CZ | PT | SO | ND |
01 | 02 | 03 | ||||
04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
Co sądzisz o tym, by każda kobieta mogła zażądać porodu w drodze cesarskiego cięcia?
Zobacz wyniki ankiety, skomentuj
Ulubione spodnie dzieci? Wiadomo, że dresy! Dzieci mają tu upodobania zbieżne z...
mamuryca | 26-01-2010 12:29:19 | zgłoś naruszenie
Anitusa | 28-12-2020 16:34:49 | zgłoś naruszenie