Turnusy dla dyslektyków. JAk wyleczyć dyslektyka?

Adres: os. Piastowskie 36/1
Miejscowość: 61-151 Poznań, woj. wielkopolskie
Rozpoczęcie: 19.06.2013 18:30
Zakończenie: 01.07.2013 20:00
Wstęp: płatny
Zajęcia prowadzi: terapeuta metody Tomatisa
Obowiązują zapisy: tak
Organizator: Centrum Treningu Uwagi Słuchowej metodą Tomatisa

Jak wyleczyć dyslektyka? Trwają zapisy na TURNUSY w poznańskim Centrum Tomatisa.
Jeżeli Twoje dziecko ma problemy z nauką, ma sugerowaną lub stwierdzoną dysleksję – warto pomyśleć o wsparciu dla niego. Czas wakacji to idealny termin do podjęcia terapii uznanej przez lekarzy neurologów i pediatrów, a stworzonej przez profesora medycyny Alfreda Tomatisa. Dziecko wypoczywa a jednocześnie zachodzą istotne zmiany w obrębie jego uwagi słuchowej.
Dysleksja to zaburzenie uwagi słuchowej - integracji i analizy dźwięków. Zaburzenie uwagi słuchowej oraz blokada na poziomie ucha - ma bezpośrednie konsekwencje w procesie słuchania. To z kolei przekłada się na problem uczenia się. Bardzo ważną rolę w procesie słuchania odgrywa tzw. lateralizacja słuchowa, czyli ucho dominujące. Zbyt długi proces analizy usłyszanych treści oraz specjalizacja półkul mózgowych ma wpływ na tempo pracy dziecka. Półkula lewa bezpośrednio odbiera informacje i analizuje je. Prawa zaś - z jednej strony kontroluje czy praca ta została dobrze wykonana, a z drugiej wyzwala kreatywność. Jedna półkula i druga realizują swoje zadania i jednocześnie obie cały czas odbierają informacje. Należy również pamiętać, że ucho prawe jest dominujące w procesie słuchania. Gdy lewe ucho staje się dominujące, cały system zostaje zaburzony. W takiej sytuacji informacja dociera z opóźnieniem. Czas kontroli zostaje wydłużony i bardziej skomplikowany. Czas reakcji może się wydłużyć o 100 a nawet 200 razy. U dzieci z dysleksją blokada analizy dźwięków na poziomie niektórych częstotliwości powoduje również kłopoty w odróżnianiu liter takich jak „k” i „g” lub „p” i „b”. Dziecko ma wówczas więcej trudności z tymi fonemami. Czasami słyszy je zamiennie. Różnica pomiędzy niektórymi fonemami jest minimalna, więc ich analiza musi być szczególnie dobrze wyćwiczona. Również pisownia wymaga od dziecka dużej sprawności motorycznej i opanowania mikro-ruchów. Czytanie i pisanie wymaga skojarzenia znaku graficznego z dźwiękiem w krótkim przedziale czasu. Gdy dźwięki nie są wyraźnie rozróżniane, staje się to dla dziecka bardzo trudne lub nawet niemożliwe.
Trening ucha ma na celu usprawnienie uwagi słuchowej, skrócenie czasu analizy informacji oraz wyćwiczenie ucha prawego. To w konsekwencji prowadzi do jego dominacji. Dysleksja dotyczy nie tylko problemów z słuchaniem i czytaniem. Wiąże się ona z zaburzeniem całego mechanizmu uczenia się, a zwłaszcza uczeniem się reguł ortografii. W takiej sytuacji dziecko stara się radzić sobie z problemami dodatkowym wysiłkiem i pracą, co z kolei prowadzi do przemęczenia i kłopotów z koncentracją. Wcześniej czy później dziecko poddaje się, gdyż ilość wkładanego wysiłku nie przynosi pożądanych rezultatów. Często u takiego dziecka pojawia się odczucie akustycznej kurtyny. Ma ono wrażenie, jakby ktoś pomiędzy nim i nauczycielem zainstalował szybę akustyczną, która deformuje dźwięki. Dziecko i nauczyciel nie odbierają na tych samych falach, a przyczyna jest prosta - nie słyszą tego samego!
Dziecko nie musi ćwiczyć w domu – a rezultaty treningu są trwałe. Więcej informacji na www.treningsluchowy.pl i na filmach z konferencji medycznej na w/w stronie

Jeśli chcesz dodać komentarz musisz się zalogować.

Komentarze

Brak dodanych komentarzy!

Szukaj w Informatorze

Co sądzisz o tym, by każda kobieta mogła zażądać porodu w drodze cesarskiego cięcia?



Zobacz wyniki ankiety, skomentuj

Patronat eBobas.pl

eBobas.pl poleca