Co oprócz kwasu foliowego?

Wysłane przez marynarka 

marynarka (offline)

15-06-2016 15:23:36

Tarnów
Cześć dziewczyny, chciałam Was zapytać jakie witaminy brałyście w ciąży. Wiem, że ważny jest kwas foliowy ale poza tym jestem w tym temacie zielona, a lekarz powiedział mi tylko "według uznania" z czego właściwie nic nie wynika. Będę wdzięczna za wszelkie porady, co do tego co trzeba a co jest raczej zbędne

hanniaa (offline)

16-06-2016 13:42:27

no to dziwnie Ci ten lekarz odpowiedział bo powinien powiedzieć co jeszcze powinnaś brać i co czemu służy. Wiadomo że zdrowa dieta to podstawa ale nie da się uniknąć suplementacji w ciąży bo nie wszystko dostarczyć sobie w pożywieniu w takich ilościach w jakich powinnaś to przyjmowac

parentowna (offline)

21-06-2016 10:21:37

Sanok
Z tego co słyszałam nie tylko kwas foliowy jest niezbędny, ale też chociażby cholina, kwasy dha i witamina d3, a to pewnie i tak nie wszystko. Najlepiej znaleźć sobie taki suplement który to wszystko zawiera żeby nie musieć łykać kilku tabletek na raz i o każdej z osobna pamiętać

nattie (offline)

22-06-2016 09:27:56

Stary Chorzów
z takich bardziej złożonych suplementów masz np. prenatal duo, który bierze się od 12 tc. Ma w zasadzie wszystko to, czego Ci potrzeba w odpowiednich dawkach więc nie musisz brać już niczego innego

marynarka (offline)

24-06-2016 16:27:16

Tarnów
A co konkretnie ma ten prenatal duo? I czy przy większych skurczach powinnam też suplementować magnez?

edytta88 (offline)

25-06-2016 18:28:59

Białystok
wg polskiego towarzystwo ginekologicznego z witamin oprócz kwasu w pierwszym trymestrze - jod, dha, a w kolejnych dołączyć jeszcze magnez i witaminę d. Ale tak jak ktoś wyżej napisał, są specjalne suplementy dla kobiet w ciąży, które zawierają potrzebne dawki, ja brałam akurat folik mama

nattie (offline)

29-06-2016 11:49:36

Stary Chorzów