Nietrzymanie moczu w ciąży

Wysłane przez barbara2 

barbara2 (offline)

04-09-2019 13:52:47

Dobieszowice
Przyjmę porady praktyczne aby zatrzymać niekontrolowane popuszczanie moczu sad smiley

ka_dolecka (offline)

05-09-2019 10:13:05

Gdańsk
Ćwiczenia mięśni dna miednicy powinno pomóc

dorka_9 (offline)

06-09-2019 12:50:51

Nowy Tomyśl
A co mówi na taki problem lekarz lub położna?

malinkka86 (offline)

06-09-2019 15:46:48

Kazimierzówka
Położne z prenalen określają, że przyszłej mamie może dokuczać wysiłkowe nietrzymanie moczu. Objawia się to "popuszczaniem" moczu np. w trakcie kichania czy kaszlu. Aby zmniejszyć ryzyko wystąpienia wysiłkowego nietrzymania moczu należy regularnie ćwiczyć mięśnie dna miednicy czyli tzw. "mięśnie Kegla" - nie tylko w trakcie ciąży!

Kalina88 (offline)

10-09-2019 12:10:53

Polecam pessar kostkowy, mnie pomógł. Stosowałam go po porodzie więc w ciąży pewnie trzeba skonsultować z lekarzem

mishka (offline)

18-09-2019 11:47:14

Gdańsk
Moja położna poradziła mi abym ćwiczyła Kegla zarówno w toalecie (w trakcie siusiania) jak i poza toaletą. Polega to na napinaniu tych mięśni na kilka sekund i na rozluźnianiu. Siedzisz, chodzisz czy też leżysz takie ćwiczenia warto robić.

kinga36 (offline)

18-09-2019 13:06:19

Cieszyn
Kiedy sikasz to zatrzymuj strumień moczu i puszczaj, zatrzymuj i puszczaj...itd. to też ćwiczenie mięśni kegla.


[link widoczny po zalogowaniu]

werka96 (offline)

19-09-2019 17:56:16

Wrocław
Oprócz ćwiczeń proponuję częste korzystanie z toalety, nie dopuszczaj do sytuacji pod bramkowej.

kujawianka_z (offline)

20-09-2019 07:24:17

Dębinka
Cytuj
malinkka86
Położne z prenalen określają, że przyszłej mamie może dokuczać wysiłkowe nietrzymanie moczu. Objawia się to "popuszczaniem" moczu np. w trakcie kichania czy kaszlu. Aby zmniejszyć ryzyko wystąpienia wysiłkowego nietrzymania moczu należy regularnie ćwiczyć mięśnie dna miednicy czyli tzw. "mięśnie Kegla" - nie tylko w trakcie ciąży!


Miałam podobne problemy, nietrzymanie moczu dopadało mnie zwłaszcza podczas kichania lub gwałtownego kaszlu. Od prawie 2 tyg. wzmacniam mięśnie kegla i są pierwsze efekty.Przy czym ćwiczę prawie przez cały dzień (oczywiście gdy o tym pamiętam). Zaprzyjaźniona położna twierdzi, że takie ćwiczenia powinnam wykonywać nawet po porodzie, bo z wiekiem mięśnie te "flaczeją" i mogą być jeszcze większe problemy.



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2019-09-20 07:25 przez kujawianka_z.

majka_k (offline)

20-09-2019 16:09:19

Kielce
To jest bardzo poważny problem, który może pozostać . Wzmacnianie mięśni Kegla powinno wejść nam w nawyk. Gdy chodzimy, stoimy czy też leżymy ściskajmy i rozluźniajmy mięśnie. Takie ćwiczenia możemy wykonywać wszędzie.
Stwórz osobisty kalendarz ciąży
Chcesz pisać na naszym forum? Załóż konto w 3 minuty i dołącz do nas już dziś!.

Kliknij żeby zalogować

Forum eBobas.pl - Statystyki

Globalne
Wątki: 5106, Posty: 1261233, Użytkownicy: 72557.
Ostatnio dołączył/a tosi444.

Statystyki tego forum
Wątki: 741, Posty: 147111.