Cukrzyca ciążowa

Wysłane przez mobaranek 

mobaranek (offline)

16-02-2019 17:03:45

Bagno
Witam.

Czy są tutaj przyszłe mamusie które zmagają się z cukrzyca ciążowa? Obecnie jestem w 15 tygodniu ciąży i od 3 tygodni jestem na diecie z powodu cukrzycy ciążowej raz z lepszym a raz z gorszym rezultatem. Najlepsze jest to że po takich samych posiłkach cukier jednego dnia jest ok innego już podniesiony. Najczęściej jednak problem jest na czczo. Czy któraś z dziewczyn miałaby ochotę podzielić się swoimi spostrzeżeniami?

kathrin (offline)

16-02-2019 21:58:26

Szczecin
Czesc, mam cukrzycę od 9 tc.

Czy byłaś już w poradni dibetologicznej ? Mi przez pierwsze trzy tygodnie kazali pilnować bardzo restrykcyjnych zaleceń żeby cukry uformować, bo wcześniej jak sama wymyślałam dietę to było różnie.
Moja dieta wyglądała tak:
Do 8:00 cukier na czczo
O 8:00 śniadanie- dwie kromki chleba żytniego ( koniecznie sprawdzać skład) z wedlina, masłem, warzywami- u mnie najlepiej ogórek kiszony lub świeży, czasem papryka.
O 11:00)kromka chleba z masłem i twarogiem, serem żółtym, rybka jakaśi ibwarzywo
0 14:00 obiad- 50% warzywa, ok. 30% węglowodany złożone , ok. 20 % jakieś mięsko lub rybka. Warzywa i kasza, ryż, makaron zrobione al dente
0 16:00 podwieczorek - małe jabłko, garść orzechów
0 18:00 kolacja- podobnie co na śniadanie
21:30 2 kolacja - ja zazwyczaj robie kubek kakao, bez cukru oczywiście. Można zamiast tego kromeczke chleba z masłem.

U mnie podziałało, cukry wróciły do odpowiednich poziomów, potem mogłam sobie wprowadzać delikatne zmiany- np. Płatki owsiane z jogurtem na 2 śniadanie, jakieś koktajle itp.

mobaranek (offline)

17-02-2019 06:47:17

Bagno
Hej dzięki że odpowiedziałaś. Tak byłam u diabetologa mam stosować dietę i 4 razy dziennie mierzyć cukier. U mnie dzień rozpoczyna się o 6.30 ale to dlatego że pół godziny przed posiłkiem muszę wziąść euthyrox mam hashimoto. Także śniadanie o 7 podobne zestawy jak u Ciebie potem do 10 owoc max 100 gram plus jogurt z płatkami owsianymi gryczanymi lub orkiszowymi do tego trochę słonecznika lub migdałów , do 13 obiad tutaj warzywa, mięso drobiowe lub ryba do tego kasza lub socewica., ciecierzyca, makaron pelnoz razowy, ryż brązowy.. Do 16 podwieczorek druga porcja owocu max 100 gram w formie koktail lub jakiejś sałatki, do 19 max 20 kolacja podobna do śniadania ewentualnie coś na ciepło leczo z warzyw. I potem nocny którego jeść nie muszę jeśli nie chce. Narazie po prostu nie jestem w stanie go zmieścić. I raz mam dzień super cukry w granicach pięknie się trzymają a raz skaczą mimo np takiego samego zestawu. Wtedy muszę całkowicie zmodyfikować dzien, a wszystko sobie zapisuje i planuje na wcześniej żeby jakoś nie musieć cały czas myśleć co będzie za 3 h trzeba wymyślec. Posiłki mam przygotowywać w miarę możliwości na świeżo tzn obiad mogę na 2 dni ale np jak robię 2 śniadanie to muszę zrobić go przed posiłkiem tj łączenie jogurtu z owocem i np otrebami. Nie mogę tego wcześniej przygotować sobie do pojemniczka. W którym teraz jesteś tygodniu i jak wygląda u Ciebie sprawa z waga? Ja od początku ciąży schudłam 6 kg zaznaczam że nie miałam nadwagi waga prawidłową i staram się wagę przynajmniej utrzymywać na obecnym poziomie z różnym skutkiem. Jak radzisz sobie z tym rytualem cukrzycowym na codzień? Ja obecnie jestem na L4 mój gin dowie się teraz ze wyszła jednak cukrzyca ciążowa i zobaczymy co dalej. Ciężko mi sobie wyobrazić mierzenie cukru i regularne posiłki w pracy. Jak jest u Ciebie?

kathrin (offline)

17-02-2019 09:04:36

Szczecin
Jestem w 34 tc, na diecie schudłam 7 kg i generalnie można powiedzieć że waga się trzyma lub nawet jeszcze spada, bo mała rosnie więcej niż ja przebiorę.
Ma to swoje minusy bo czasem jestem bardzo zmęczona i lekarz mówi że to dziecko wysysa że mnie siłysmiling smiley
Ja na początku nadałam cukier 7-8 razy dziennie, ale po 3 tygodniach już tylko 4 razy.
Mi bardzo wszystko ułatwiło L4 bo odkąd jestem w domu mam spokojnie czas na ogarniecie jedzwnia. Jak pracowałam było nieciekawie, bo albo nie miałam czasu jeść albo musiałam jeść w czasie lekcji- jestem nauczycielka. Do klucza szybko się przyzwyczaiłam, zresztą to moja druga ciąża z cukrzyca więc klucie nie robi na mnie wielkiego wrażenia już smiling smiley

kathrin (offline)

17-02-2019 09:05:52

Szczecin
PS. Może jednak zjedz coś małego na te druga kolację, bo być może w tym jest powód, poobserwuj co będzie się dzialo.

mobaranek (offline)

17-02-2019 09:18:12

Bagno
Oj to super już 34 tydzień.... To już swoje przeszlas tyle czasu się pilnować i trzymać samodyscypline gratuluję naprawdę. Ja dopiero jestem na początku swojej drogi, ale już wiem że prosto nie będzie. To również moja 2 ciąża mam już córeczkę 14 letnią będąc z nią w ciąży nie wiedziałam można powiedzieć że w niej jestem. Teraz tak kolorowo nie jest jednak wszystko zrobię żeby było wszystko jak najlepiej dla dzidzi. Z tą waga mnie uspokoiłas bo martwiłem się że nic a nic nie przybiera a wręcz przeciwnie. Jednak masz rację dziecko ściągnie co potrzebuje z nas. Zobaczymy juz w tym tygodniu czy wszystko w brzuszku ok i co na to wszystko lekarz prowadzący. Też wolałabym skupić się teraz na sobie pilnować niełatwej diety bo wiem że w pracy po prostu nie uda mi się tego odpowiednio dopilnować jednak nie wiem co na to lekarz czy sam zasugeruje zwolnienie czy karze wracać do pracy.
Jak się teraz czujesz? Jaka wagę ma już córcia? Wszystko przebiega właściwie?

kathrin (offline)

17-02-2019 09:39:45

Szczecin
U nas wszystko dobrze, Mała dwa tygodnie temu ważyła prawie 2 kg, zapowiada się że będzie większa niż siostra bo ona miała 3kg. i 50 cm
Powiem Ci że z dieta na początku było mi łatwiej, teraz jestem już trochę tym znuzona no ale już bliżej końca nic dalej więc wytrzymam.
Ja miałam długo obawy czy dziecko rośnie skoro mi brzuch rósł niewiele a waga spadała ale okazuje się że wszystko było ok.

mobaranek (offline)

17-02-2019 10:13:28

Bagno
No właśnie też mam takie obawy temu już nie mogę się doczekać wizyty. A z dieta masz rację pewnie po czasie też już będę nią zmęczona. Narazie staram się jeść zgodnie z tym co mogę i mieszać to z tym i siamtym żeby te smaki jakoś zmieniać. Ty jeszcze troszkę musisz się pimeczyc z tą dieta chociaż, później znów karmienie też się trzeba pilnować. To super malutka już 2 kg dziecko bierze co trzeba z mamusi a nie ukrywajmy ta dieta jest pełnowartościowa także dziecko dostaje co należy.

Taka_wlasnie_ja (offline)

17-02-2019 20:47:45

Otomin
Hej, ja cukrzyce mam od 9tc a obecnie jestem w 31tc. Idzie się przyzwyczaic, choć również jest mi latwiej bedac na zwolnieniu (rowniez jestem nauczycielka). Mam problem jedynie z cukrami na czczo, po posilkach bardzo sporadycznie. Moje cukry na czczo udalo mi sie "trzymac w ryzach" tylko dzieki pozniej przekasce, przed ktora tez dlugo sie wzbranialam. A poczatki to bylo wciskanie na sile.
Aktulanie ostatni posilek jem o 20.30-21.30, spac chodze o 22-23. Cukier na czczo mierze o 5.30-6.30 zalezy jak sie obudze.
Do 26 tc na noc jadlam dwie kromki chleba pszenno-zytniego z maslem i salata. W 26 mialam skoki i dopiero w 28 udalo mi sie na nowo wyrownac cukry serkiem homognenizowanym albo skyr typu islandzkiego. I do tej pory udaje sie utrzymac w normach.
Jak szukalam tego co mi pomaga na noc (byly:parowki, kabanosy, jogurt naturalny) moja dr mowila aby probowac przez 3 dni. Jezeli po 3 dniach cukry nie zmienialy sie albo rosly to probowac czegos nowego. Mowila tez aby najlepiej unikac na noc wegli i jesc cos bialkowo-tluszczowego (choc mi chleb do 26tc sluzyl). I u mnie wazny okazal sie rowniez czas od posilku nocego do wstania, jak jest wiecej niz 8h to cukier rowniez wyzszy.
Mysl dobrze, napewno sie uda znalezc sposob i obnizyc dziada smiling smiley!

mobaranek (offline)

18-02-2019 05:23:56

Bagno
Super dziękuję za kolejną poradę. Może coś jest w tych nocnych posiłkach kurcze no nie mogę się zmoc i się zmusić. Kręcę się potem w nocy jak oszalała gdy zjem rąk przed snem. Chociaż od początku ciąży i tak mam problemy ze snem.
Dziewczyny jesteście naprawdę bardzo dzielnie. Wielu osobom wydaje się., że to tylko jedzenie co 3 godziny, że to nie problem. Fakt regularne jedzenie jest wskazane zawsze i z tym się w 100 proc zgadzam, ale dodając do tego pilnowanie dokładnie czego ile jemy i co jemy nie jest już takie proste. Ale to tak jak ze wszystkim puki problem bezpośrednio Cię nie dotyczy masz inne wyobrażenie na ten temat. Też będę rozmawiać z ginekologiem o zwolnieniu bo w pracy nie ma u mnie szans na taką samokontrole. Wolałabym żeby ta waga już więcej nie spadała a tu wiadomo stres jeszcze dochodzi. Otomin a jak Twoja, waga? I maleństwa?
Stwórz osobisty kalendarz ciąży
Chcesz pisać na naszym forum? Załóż konto w 3 minuty i dołącz do nas już dziś!.

Kliknij żeby zalogować

Forum eBobas.pl - Statystyki

Globalne
Wątki: 5120, Posty: 1266506, Użytkownicy: 72597.
Ostatnio dołączył/a hellokatty.

Statystyki tego forum
Wątki: 750, Posty: 147229.