Praca w Ciąży

Wysłane przez Magdalenax95 

Magdalenax95 (offline)

19-07-2018 17:41:44

Jasionek
Witam serdecznie. Bardzo proszę o pomoc, albo jakąś radę !
Więc moja sytuacja wygląda następująco, pracuję na magazynie w Niemczech już od ponad roku.
Dokładnie zajmuję się pakowaniem kwiatu zgodnie z zamówieniem do sklepów sieciowych.
Chciałabym się dowiedzieć czy moja obecna praca nie zagraża dziecku.
Pracuję po 8 czasami 10 godzin(praca 4 dni w tygodniu + niedziela ), jest to praca stojąca w ciągłym ruchy, kartony ważą od 5kg do 15kg.
Jest to więc spore obciążenie dla kręgosłupa.
Bardzo proszę o radę czy należy mi się zwolnienie lekarskie czy normalnie mogę pracować do któregoś miesiąca ciąży. Obecnie jestem w 8 tygodniu ciąży.

Rockefeler (offline)

20-07-2018 16:32:42

Poznań
W UK jest zasada, że kobieta ciężarna może pracować tylko 8h dziennie. Jeśli chodzi o dźwiganie to max 5kg nie wiem jak jest w Niemczech jednak (jeśli się nie myle i jeśli w Niemczech jest podobnie) pracodawca powinien poinformować Cie o tym co Ci wolno czego nie takie "szkolenie" dodatkowe dla ciężarnych.
Oczywiście jeśli masz wątpliwości skontaktuj się ze swoim lekarzem lub położną oni najlepiej Ci doradza smiling smiley

Rockefeler (offline)

20-07-2018 16:34:31

Poznań
PS: Chciałam dodać, że często jest tak, że pracodawca powinien zaoferować Ci prace lżejszą niż ta którą wykonujesz jeśli np. coś Ci boli z powodu dźwigania ponieważ jest to narażenie dziecka a za granicą strasznie na to patrzą

kasiawegierka (offline)

03-08-2018 13:13:20

Franciszków
Moim zdaniem pracodawca powinien znaleźć prace lżejszą i nie przy dzwiganiu. Moja koleżanka pracowała w niemczech i dostala prace na przykład przy metkowaniu i nie bylo mowy o dzwiganiu kartonów.
Stwórz osobisty kalendarz ciąży
Chcesz pisać na naszym forum? Załóż konto w 3 minuty i dołącz do nas już dziś!.

Kliknij żeby zalogować

Forum eBobas.pl - Statystyki

Globalne
Wątki: 4843, Posty: 1149636, Użytkownicy: 71183.