Jakie świadczenia mi się należą?

Wysłane przez xPytajnik 

xPytajnik (offline)

17-10-2015 20:39:12

Wybudowanie Michałowskie
Witam serdecznie,
jestem studentką zaoczną, jestem ubezpieczona przy rodzicach oraz pracuję na umowę zlecenie (odprowadzam tylko pieniądze na skarbówkę z tego tytułu). Mój chłopak nie uczy się i obecnie nie pracuje (ma zarejestrowaną działalność ale obecnie juz jej nie prowadzi bo sprzedał).

Moje pytanie jest takie, z chłopakiem nie jestem zwiazana malżenśtwem, na chwilę obecną mieszkam z rodzicami - jakie świadczenia mi się należą? Czy należy mi się jakiś zasiłek macierzyński skoro pracuję ale ubezpieczona jestem przy rodzicach, czy należy mi się becikowe, bądź inna forma pomocy? Jakie dokumenty są potrzebne ? Termin mam na luty 2016.

KangurzaMama (offline)

18-10-2015 07:33:48

Gdańsk
Na pewno należy Ci się becikowe i później rodzinne (jeżeli nie przekroczysz dochodu 574zł na osobę). Żeby dostać macierzyński przy umowie zlecenie musiała byś mieć odprowadzane składki na ubezpieczenie chorobowe. No i przedłużoną umowę do dnia porodu.

KangurzaMama (offline)

18-10-2015 07:38:03

Gdańsk
A dokumenty to na pewno : zaświadczenie ze skarbówki o dochodach za poprzedni rok, zaświadczenie z ZUSu o składkach na ubezpieczenie za poprzedni rok, akt urodzenia dziecka, ksero dowodu osobistego.

Aaa... jeszcze jedno, jeżeli dziecko będzie miało nazwisko ojca to on też będzie musiał okazać zaświadczenia o swoich dochodach i to też będzie liczone tylko że wtedy jako wspólny dochód i dzielone na Was troje.

Marzena17174 (offline)

18-10-2015 10:32:02

Leżajsk