Dieta w ciąży. Co jeść w ciąży, a czego unikać?

Wysłane przez agnieszkausiarczyk 

agnieszkausiarczyk (offline)

20-07-2009 13:36:32

To co przyszła mama jadła przed zajściem w ciążę i co jada w ciąży ma ogromny wpływ na rozwój dziecka. Nadmiar jak i niedobór jedzenia a tym samym składników odżywczych może mieć negatywny wpływ na płód.

czytaj więcej

agrawa (offline)

01-06-2011 18:20:08

uważam, że w ciąży powinno się jeść na co ma się ochotę, jednak przyszła matka powinna zwracać uwagę na niezbędne minerały, które są potrzebne dziecku do prawidłowego rozwoju.
Jestem obecnie w 39 tygodniu ciąży, przybrałam 17 kg, jednak widać tylko brzuszek (jak wielka piłka). Ostatnio lekarka mi powiedziała, że mój wygląd zawdzięczam prawidłowej diecie, nic za mało, nic za dużo...


www.kobietawdomu.pl





Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2011-06-01 18:22 przez agrawa.

anialadeevit (offline)

25-01-2013 21:53:46

Wrocław
Niekoniecznie powinno się jeść wszystko na co się ma ochotę (bo np surowe mięso jest niewskazane), a na pewno już nie w dowolnych ilościach. Dieta powinna być zbilansowana, a jeśli nie dostarczamy odpowiedniej ilości witamin czy minerałów, to warto sięgnąć po suplement. Zwłaszcza, że ciężarne czasami nie tolerują niektórych pokarmów lub czują do nich awersję.

ewa_meddour (offline)

19-03-2014 22:30:11

kraków
Ja uważam, ze powinno się jeść to na co ma sie ochotę ale z głową ( oczywiście unikać surowego mięsa czy serów plesniowych). Słuchać Swojego organizmu nic nie jeść na siłę ale nie opychac się fast foodami ani za bardzo przetworzona żywnoscia smiling smiley

martynka002 (offline)

10-11-2014 13:31:00

ja starałam odżywiać sie zdrowo , warzywa owoce, duzo wody mineralnej i wyniki są ok

martynka002 (offline)

11-11-2014 11:39:50

co do odżywiania sie nie miałam wiekszych problemów. Jadła regularnie 5 posiłków dziennie , różnorodnie i wyniki zawsze były bdb

lenkaa82 (offline)

11-11-2014 14:16:04

warszawa
Dla mnie żywienie w ciąży jest trudne, ponieważ do tej pory jadłam nieregularnie. Ponieważ mam dobrą przemianę materii nigdy nie stanowiło to dla mnie jakiego problemu. I woda… lekarz karze pić ok. 2 litrów wody, a ja wypijałam z doskoku kawę i ze 2 herbaty na cały dzień. Teraz zmuszam się do picia i mam wrażenie, że pęknę.

marta_1234 (offline)

20-11-2014 20:54:08

Zielonka
Bardzo przydatne rady,

kasztanka2 (offline)

21-11-2014 16:31:55

Bartłomiejowice
Ja jadłam wszystko na co miałam ochotę, ale rzeczywiście jadałam 5 razy dziennie i okazuje się, że dzięki temu mniej się tyje (w pierwszej ciąży jadłam 3 posiłki i przytyłam 22 kg, w drugiej jadłam 5 razy i przytyłam 9 kg). Myślę, że kobieta powinna wsłuchać się w swój organizm i jeść to, co jej podpowiada, bo często organizm rożnymi zachciankami podpowiada czego, jakich witamin potrzebuje.

joanka106259 (offline)

15-01-2015 22:07:12

Lublin
Uważam, że w ciąży uniknąć całkowicie tego gorszego jedzenia jest trudno, bo jak przyjdzie ochota to ciężko się powstrzymać. Ważne, żeby nie przesadzać z tym gorszym jedzeniem. Ja np.miałam 2 razy do tej pory ochotę na McDonalda i zjadłam te ich niezdrowe, ale pyszne chamburgery, sądzę jednak że 2 razy na 24 tygodnie strasznym problemem nie jest : ) Generalnie staram się jeść zdrowo więc nie martwię się. W pierwszej ciąży przytyłam 10 kg i mam nadzieję, że tym razem będzie podobnie.


Zapraszam do głosowania na Marcelka smiling smiley
[ebobas.pl]
[ebobas.pl]

angelina_ker (offline)

16-01-2015 08:58:31

Też mi się tak wydaję, ponieważ jak się ma ochotę na tłuste to trudno się powstrzymać - najważniejsze, aby rzadko po takie jedzenie sięgać. Zresztą czasami nie zdajemy sobie sprawę z tego co powinniśmy właśnie jeść. Koleżanka ma skłonności do anemii i podczas ciąży pomagał jej [link widoczny po zalogowaniu] w układaniu planu posiłków, ponieważ musiała dbać o poziom żelaza. Oczywiście przyjmowało go jeszcze w formie tabletek, ale wiadomo, że żelazo przyswojone z pokarmu jest dla nas najlepsze.

Doris85 (offline)

04-04-2015 11:08:47

Świecie
Mysle, ze najważniejsze to zachowanie we wszystkim umiaru - takze w jedzeniu. Czasem ciezko sie powstrzymac przed popelnieniem malego grzechu i zjedzeniem czegos niezdrowego. Dla mnie najlepszym wyjsciem jest jedzenie mniejszych porcji, ale czesciej.


edytta88 (offline)

18-05-2016 20:08:24

Białystok
Świetny artykuł, drukuję i na ścianę do kolekcji smiling smiley Tylko do tego dodałabym uważanie na przedawkowanie wit. A. Dużo osób myśli, że jedząc wątróbkę robią dobrze, bo dostarczają potrzebnych witamin, a nie wiedzą, że ma dużo wit. A, która przy przedawkowaniu strasznie negatywnie wpływa na nasze maleństwo... Ja teraz dopiero 2 miesiąc ciąży, i jestem pod opieką dietetyka, muszę brać dodatkowo kwas foliowy, jod i dha, a tak to raczej standard, dużo warzyw, owoców, i zero fast-foodów. smiling smiley

pauliska (offline)

08-02-2017 09:38:44

Warszawa
wiem, że wskazane jest dużo ryb i normalnie nie miałam z typ problemu ale jakoś w ciąży nie mogę się przemóc... strasznie mnie od nich odrzuca, lekarka powiedziała żebym brała folika mama, wyniki ogólnie mam dobre a tam jest kwas foliowy, dha i jod. Normalnie nie jestem za tym żeby się jakoś nadmiernie faszerować ale to taka minimalna suplementacja chyba co ? smiling smiley

pauliska (offline)

02-03-2017 11:24:59

Warszawa
ja szukam przykładowych jadłopspisów w sieci, specjalnie dla ciezarnych, np. na stronce świadome macierzynstwo

waniliowa (offline)

06-06-2017 09:31:54

Austria
Dieta u mnie w ciąży radykalnie się zmieniła. Kiedyś potrafiłam żyć na samych gotowych produktach (lasagne, pizze, pierogi ruskie - wszystko mrożone, gotowe ze sklepu) i na zupkach chińskich popijanych butelkami Pepsi. Zero normalnej wody, warzyw, owoców, ryb, mięs.
Teraz częściej gotuję wszelkiego rodzaju zupy, częściej w posiłkach są świeże owoce, warzywa, jogurty (nawet szpinak mi posmakował grinning smiley), dwa litry wody dziennie to minimum, zero gotowego żarcia.
Oczywiście unikam surowych mięs, dużej ilości kofeiny jak i napojów gazowanych i tych mocno słodzonych, zupek chińskich, przesolonych potraw.
Niczego sobie mocno nie zabraniam, jem na co mam ochotę mimo wszystko jednak staram się pamiętać o włączaniu do codziennej diety czegoś "zdrowszego".


iwciaserce (offline)

11-08-2017 11:57:53

Kielce
Mam bardzo podobnie! winking smiley Ponieważ do tej pory miałam dobrą przemianę materii, jadłam to, na co miałam ochotę i w ilościach, które mi pasowały. Fast foody oraz gotowe dania były dla mnie wygodne, choć jadłam także pełnowartościowe obiady czy zwyczajowe mleczne śniadania.
Teraz muszę wiele zasad pozmieniać, ale też bez przesady.. Oczywiście odstawiłam to, czego nie wolno i należy unikać. Jednak czasem mam ochotę na frytki lub talarki z sosem tzatzyki, co wprawia mnie w zakłopotanie - czy to kolejna zachcianka, czy może wołanie organizmy o jakieś minerały? tongue sticking out smiley
Rozsądek jednak i jakaś taka nowa doza odpowiedzialności sprawiają, że ulegam jedynie czasami i jeśli już, pozwalam sobie na niewielkie smakowanie takiej zachcianki. Staram się (na tyle, ne ile mam czas i możliwości) przygotowywać wcześniej przykładowy zarys dań, które będę w danym dniu przygotowywać. Sprawdzam wtedy, jakie minerały i witaminy uzupełniam na bieżąco. Na razie najgorsze są ryby - nie przepadam za nimi, a jednak są ważne w naszej diecie. Ale do szparagów i szpinaku (surowego) też się już przekonałam, więc może z rybami będzie podobnie? Trzymajcie kciuki!

Mami8989 (offline)

17-12-2017 23:55:25

Warszawa
Organizm sam się domaga tego co chce i nie odmawiaj sobie bo po porodzie trzeba chamować.
Stwórz osobisty kalendarz ciąży
Chcesz pisać na naszym forum? Załóż konto w 3 minuty i dołącz do nas już dziś!.

Kliknij żeby zalogować

Forum eBobas.pl - Statystyki

Globalne
Wątki: 5086, Posty: 1251578, Użytkownicy: 72491.
Ostatnio dołączył/a Pancia_Ewa.

Statystyki tego forum
Wątki: 214, Posty: 6356.